Sunday, 7 March 2021

Tiada lagi vs. Menyesal



Tiada lagi cinta yang pernah terucap
Cukuplah sudah pengorbananku yang selama ini menanti
Moga di suatu hari pelangi kan bersinar kembali
Milik aku
Tiada lagi cinta yang semekar dulu
Yang tinggal kini
Hanyalah mimpi yang tak mungkin datang kembali
Hadirku bagi misteri
Dan hilang tanpa kau sedari
Tiada lagi
.
.
.

Bila cinta tak lagi untukku
Bila hati tak lagi padaku
Mengapa harus dia yang merebut dirimu
Bila aku tak baik untukmu
Dan bila dia bahagia dirimu
Aku kan pergi meski hati tak akan rela
Terkadang ku menyesal mengapaku kenalkan dia padamu
Terkadang ku menyesal 
Mengapaku kenalkan dia padamu

P/S: Mood jiwang. 😜 Tiada Lagi, lagu oleh kumpulan Visa, Menyesal dari Ressa Herlambang

20 comments:

  1. Ingat puisi Nur buat. Aha jangan ada kaitan dengan dunia nyata.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Haha, takdelah NA. Mood layan lagu. Update blog sambil dengar spotify.

      Delete
  2. sekali baca macam poems sekali lagu daa

    ReplyDelete
  3. Hehehe... sekali-sekala jiwang
    layanzzz...

    ReplyDelete
  4. amboi kak, sesekali berjiwangan

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kikiki... teringat lagu lama, Dana. :)

      Delete
  5. Uishh nasib baik baca smp abs haha lagu rupanya.. Igt luahan hati tadi hehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hehe.. tarak la. Saya mana reti mengarang bahasa bunga macam lirik lagu tu, Ako.

      Delete
  6. saya baca mula2 tadi ingatkan luahan hati, rupanya lagu la pulak hehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. Haha.. layan lagu je. Sedap lagunya, Diyanieee. Akak suka. :)

      Delete
  7. jiwangnyaa kak NUR :) walau lirik lagu haha

    ReplyDelete
    Replies
    1. Memang. Dalam hati ada taman, gitewww... kikiki...

      Delete
  8. Lahh lagu rupanya kak, ingatkan akak mengarang puisi ke tadi. mood dalam hati ada taman ni :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yezza... sesekali layan lagu, Fizah. :)

      Delete
  9. Sesekali layan lagu jiwang... terasa muda kembali hihihii.

    ReplyDelete